Úprava okolí školy, která dopoledne dětem a odpoledne všem ostatním návštěvníkům přinese možnost učit se i relaxovat v příjemném, klidném prostředí a na čerstvém vzduchu.
V areálu základní školy mají děti (a často i dospělí návštěvníci) k dispozici travnaté plochy, na nichž ale chybí možnost pobýt ve stínu. Okna mnoha tříd (zejména 1. stupně) jsou orientována na jih a od prvních teplých jarních paprsků v nich bývá velké horko. Svět se ohřívá – a my s ním. Co bychom tedy potřebovali – pro děti, pro přírodu, pro učení a relaxaci venku? Potřebujeme STROMY a možnost opustit v horkých měsících čtyři vyhřáté stěny a vyjít s knihami a psacím náčiním ven, na čerstvý vzduch!
I v rámci ankety Desatero problémů Bystřice jste loni na podzim vy, její obyvatelé, vyjádřili přání mít kolem školy k dispozici příjemný upravený areál k procházkám a trávení volného času. Zahradní architekt pan Vít Dvořák nám proto vytvořil plán na lipové stromořadí podél pavilonu 1. stupně a zasazení krásného solitérního dubu. Realizace tohoto plánu je vypočítána na zhruba 160.000 Kč. Pokud bychom mohli částku zaokrouhlit na 200.000 Kč, instalovali bychom ještě vyvýšené záhony, o kterých sníme pro výuku pěstitelských prací a přírodovědné bádání. Pokud bychom pak měli k dispozici celou částku participativního rozpočtu, 300.000 Kč, doplníme tuhle krásu ještě pěti stabilními a vandalům-vzdornými piknikovými sety laviček se stoly, u nichž budou moci dopoledne děti pracovat a odpoledne dospělí popíjet kávu či čaj z termosek.
Je jasné, že z opravdových vzrostlých stromů se budou těšit hlavně naše děti – a jednou pak zase jejich děti. Kdy jindy je ale zasadit, než právě tento rok? Čím dřív zakoření, tím dříve budou v jejich větvích zpívat ptáci. My všichni ze školy, vaši budoucí pravnuci i bystřická příroda – všichni Vám děkují za podporu!
1. zvýšení podílu zeleně v městském intravilánu - kvalitnější mikroklima s ohledem na místní floru i faunu
2. kultivace veřejného prostoru sousedícího s plánovaným veřejným sportovním areálem, vytvoření prostoru pro relaxaci obyvatel Bystřice
3. vytvoření možnosti trávení výuky i zájmového vzdělávání mimo budovu školy pro žáky ZŠ Bystřice a detašovaného pracoviště MŠ (venkovní výuka, relaxace, herní a sportovní aktivity)
4. částečné odstínění oken učeben 1. stupně ZŠ