Zásady

1.Podávání návrhů

1.1 Navrhovatelem může být fyzická osoba starší 15 let se vztahem k Dobříši. Nemusí se jednat o osobu s trvalým bydlištěm ve městě.

1.2 Navrhovatel může podat pouze jeden návrh.

1.3 Postoupení návrhu do další fáze je podmíněno osobní prezentací návrhu (buďto navrhovatelem či jeho zástupcem) na jednom z veřejných setkání. Navrhovatelé jsou klíčovými aktéry procesu, u kterých je žádoucí aktivní komunikace s veřejností a u nichž se předpokládá aktivní spolupráce s úřadem.

1.4 Návrh musí obsahovat následující informace: Název, Popis návrhu projektu a veřejný přínos, Umístění (nebo formulaci o jeho nevázanosti na místo), Rozpočet (předpokládaná finanční náročnost včetně DPH), Fotodokumentace současného stavu nebo fotodokumentace možné realizace - vždy vlastní foto - pozor na autorská práva, Volitelně situační nákres, Kontakt na navrhovatele.

2. Požadavky na návrh projektu

2.1 Návrh musí být veřejně prospěšný.

2.2 Návrh má primárně řešit úpravy veřejných prostor.

2.3 Město musí mít kompetenci návrh realizovat.

2.4 Pozemek pod uvažovaným projektem musí být ve vlastnictví a na území města.

2.5 Odhadovaný rozpočet kompletní realizace je omezen celkovou částkou 500.000 Kč. Do hlasování budou přijaty pouze návrhy s cenou realizace do 500.000 Kč na jeden projekt včetně DPH

  • z celkové částky lze na realizaci projektu využít 80% alokované částky a zbývajících 20% musí být počítáno jako rezerva pro realizaci v případě neočekávaných událostí, které by měly za důsledek navýšení ceny projektu, a tím bychom se vyhnuli (nebo alespoň minimalizovali) shánění externího dofinancování.


2.6 Projekt nesmí propagovat produkty, služby a činnosti subjektů komerčního, nekomerčního, náboženského či politického charakteru.

3. Sběr návrhů

3.1 K podávání návrhů slouží výhradně online formulář na webové stránce participativního rozpočtu

Moje obec – participativní rozpočet (kr-stredocesky.cz)

4. Setkání s veřejností

4.1 V rámci termínu určených pro hlasování o návrzích proběhne setkání s veřejností. Povinnost prezentovat návrh na jednom z veřejných setkání se vztahuje na všechny navrhovatele (případně je možné, aby navrhovatele zastoupila jiná osoba). Po představení návrhů budou přítomní diskutovat nad celkovým projektem i jednotlivými návrhy.

4.2 V případě podobnosti návrhů (řešících stejnou lokalitu i téma) bude možné návrhy sloučit. Sloučení návrhů proběhne před začátkem hlasování po vzájemné dohodě navrhovatelů.

4.3 Veřejné setkání bude vedeno moderátorem. Přítomna bude rovněž koordinátorka projektu a odborní pracovníci radnice, kteří budou schopni ihned na místě poskytnout konstruktivní zpětnou vazbu k představovaným a diskutovaným projektům.

5. Posuzování proveditelnosti návrhů

5.1 Návrhy projektů budou průběžně analyzovány příslušnými odbory radnice.

5.2 Město může dělat v jednotlivých návrzích nezbytné technické úpravy, které nemění smysl navrhovaného projektu.

5.3 U každého podporovaného návrhu projektu bude městem prověřena jeho proveditelnost, a to především se zřetelem na: formální náležitosti, soulad návrhu s těmito pravidly, soulad návrhu s Územním plánem města, přiměřenost předpokládaných nákladů, přiměřenost předpokládané časové náročnosti, skutečnost, zda návrh není v rozporu s plánovanými akcemi města, soulad se zákony a jinými právními předpisy.

5.4 Navrhovatel projektu bude vyrozuměn, zda je jím navržený projekt: proveditelný v předložené podobě, proveditelný s dílčími úpravami, neproveditelný - s výčtem důvodů bránících realizaci.

5.5 Do hlasování postupují pouze proveditelné návrhy, které prošly ověřením.

6. Hlasování

6.1 Hlasovat může každý občan. Cílem je, aby se do hlasování zapojili občané, kteří v Dobříši žijí, pracují, studují nebo tráví pravidelně svůj volný čas, aby se jednalo o skutečnou podporu místní komunity.

6.2 O návrzích, které prošly schválením v rámci městského úřadu, budou občané anonymně hlasovat prostřednictvím elektronické hlasovací platformy. Každý hlasující může udělit plusové a minusové hlasy dle počtu projektů zařazených do hlasování.

6.3 Hlasování bude možné prostřednictvím webových stránek  Moje obec – participativní rozpočet (kr-stredocesky.cz),půjde hlasovat pouze jednou za použití vlastního e-mailu.

6.4 Hlasování bude pro hlasujícího bezplatné.

6.5 Výsledky hlasování budou zveřejněny dle harmonogramu.

7. Zpracování výsledků hlasování

7.1 Sečtou a odečtou se všechny hlasy pro jednotlivé návrhy.

7.2 Na základě získaných hlasů bude sestaven výsledkový žebříček pro všechny návrhy zařazené do hlasování.

7.3 Návrhy, u kterých je součet kladných a záporných hlasů záporný, budou vyřazeny.

7.4 Automaticky bude realizován nejúspěšnější návrh (získal v součtu kladných a záporných hlasů nejvyšší počet hlasů).

7.5 Pokud finanční prostředky nedostačují na realizaci vítězného návrhu v žebříčku, bude o realizaci takového návrhu a o dalším postupu rozhodovat Rada města Dobříše.

7.6 Pokud získají dva či více návrhů stejný počet bodů, realizuje se ten, který má menší počet minusových hlasů.

8. Realizace návrhů

8.1 Občané budou průběžně informováni o stavu realizace vítězného návrhu prostřednictvím webových stránek  městského úřadu Moje obec – participativní rozpočet (kr-stredocesky.cz), a Dobříšskách listů.

8.2 Hlasující budou informováni cíleně pomocí e-mailů, pokud o to na konci hlasování požádají.

8.3 Projekt participativního rozpočtu je s ohledem na objem finančních prostředků v kompetenci Rady města Dobříš. Rada města schvaluje vítězné projekty a zároveň je oprávněna schvalovat jakékoliv změny.

8.4 Na realizaci projektu není právní nárok.